Muntanyes de Gràcia

En aquest bloc podreu trobar un recull de diverses sortides i excursions.

Pedra Picada i la Creueta

Aquest diumenge, 21 de juny, 9 membres de la UEC Gràcia vam participar en la excursió per la carena que s'estén al nord de Castellar de n'Hug, entre el cims de Pedra Picada (2006) i la Creueta (2068). Vam començar a caminar a Castellar de n'Hug i, seguint el GR, ens vam situar a Sant Joan de Cornudell.

Des d'aquesta ermita, algú va veure barraques i els altres també les voliem veure:

Vam seguir l'itinerari tot passant per can Torra, una casa que ara està en restauració, i ens vam enfilar cap al pla de la Gran Jaça, que estava verdíssim

i on també hi havia molts bolets de formes ben curioses.

Vam seguir pujant pels prats fins al cim de Pedra Picada on vam girar cap a l'oest per seguir la carena. Vam gaudir de la visió dels cims que envolten Núria (Puigmal, Torreneules, Balandrau, Cerverís), Taga i Serra Cavallera, Puigllançada i Tosa d'Alp, Rasos de Peguera, Ensija, serra del Verd, Catllaràs i de les muntanyes que envolten la Cerdanya (Peric, Carlit, Puigpedrós, Tossa Plana de Lles). Per la carena vam anar trobant els recers que servien als pastors per c
ontrolar el ramat quan pasturava.

També vam trobar "pets de llop"

Després de dinar al cim de la Creueta, vam baixar cap al coll, per on passa la carretera que va de Castellar de n'Hug a la Molina i vam empendre la baixada pel camí ral, que era molt freqüentat pels ramats i els contrabandistes que arribaven fins a Oceja. En ser a l'indret de la font del Boix, ens vam trobar un ramat de 1100 ovelles que venien de Campdevànol i, ben esquilades i marcades, anaven a passar l'estiu al Pla d'Anyella.

Quan va haver passat tot el ramat vam continuar la baixada tot pa
ssant pel roc del Batlle i resseguint el camí ral de la Molina on es poden veure restes de l'empedrat a més de les parets de pedra seca que l'envolten. En resum, una excursió amb 1200 metres de desnivell positiu, amb un airet fresquet que feia que el sol no piqués tant.

UEC de Gràcia

En aquest bloc podreu trobar un recull de diverses sortides i excursions.

XXIII Marxa Gràcia-Montserrat

Dies 12 i 13 de Juny 2010

Info Any 2010

Stage d'Escalada a Dolomitas

Del 1 al 7 d'Agost 2010

Més Informació

Llicències Federatives 2010 (FEEC-FEDME)