Muntanyes de Gràcia

En aquest bloc podreu trobar un recull de diverses sortides i excursions.

ELS MARGES D'UN VESSANT DE MUNTANYA: SANT JULIÀ DE CERDANYOLA I EL FORCAT

El diumenge dia 4 d'octubre, 21 membres de la UEC de Gràcia i 2 gossos vam fer un recorregut al voltant de la petita vall on hi ha el poble de Sant Julià de Cerdanyola.

L'excursió va començar amb una suau pujada fins a la creu, des d'on es gaudeix d'un bona vista panoràmica del Pedraforca, seguida d'una altra pujadeta fins al cap del Grau. Aquí comença "la Via", una antiga via de ferrocarril de tracció animal que servia per treure fusta del bosc. Tot planejant vam arribar a la Quadra, un casalot on es guardaven els animals; ja feia estona que havíem entrat al bosc de pi roig i algú de la colla ja havia tret el nas per veure si hi havien bolets. Un cop passada aquesta construcció, el bosc , té més varietat d'arbres caducifolis i per aquí algú ja va començar a omplir la bossa. Un cop passada la collada de Sobirana, el camí s'enfila i passa per una baga on hi ha abundor de faig i de pi i aquí sí que la cosa ja va prendre un altre caire, perquè gairebé la meitat del grup es va dedicar a caçar bolets. Això va fer baixar el ritme, però els "no recol·lectors" ho van acceptar amb paciència. Tot s'acaba i un cop vam ser a coll de Jou, el canvi de vegetació és notable atès que s'entra en un alzinar. Aquí, fins i tot, feia una mica de caloreta. Un grupet va assolir el cap de la serra de Candara des d'on es domina el Forcat, amb la seva senyera.

Un cop reunits vam iniciar el tram d'aventura que consistia en baixar pels antics marges que ocupen 40 ha d'aquest vessant. Aquesta era la finalitat de la sortida. Els marges són molt alts i aprofiten petites llenques de terra; molts estan construits a la vora de la cinglera.

Sense gaire problemes vam aconseguir encertar els punts de baixada fins a desembocar al camí del Forcat.

Un cop aquí vam tornar a pujar per situar-nos al peu d'aquest monòlit. Aquí vam dinar i uns quants membres del grup van assolir el cim al qual s'accedeix amb l'ajuda d'un cable (més útil de baixada). Un cop assolit el cim, només calia baixar pel sender que ens va deixar a la carretera, a pocs metres de Sant Julià de Cerdanyola.

UEC de Gràcia

En aquest bloc podreu trobar un recull de diverses sortides i excursions.

XXIII Marxa Gràcia-Montserrat

Dies 12 i 13 de Juny 2010

Info Any 2010

Stage d'Escalada a Dolomitas

Del 1 al 7 d'Agost 2010

Més Informació

Llicències Federatives 2010 (FEEC-FEDME)