Muntanyes de Gràcia

En aquest bloc podreu trobar un recull de diverses sortides i excursions.

UNA ERA AL CIM D'UNA MUNTANYA (PUIG DE MARC)

Finalment, després de les baixes de darrera hora, vam ser 8 els participants a la sortida de patrimoni del puig de Marc. El dia era una mica emboirat i vam tenir ben poques estones de sol.

Des del Cap de Riba, a la part alta del poble de la Riba, vam començar a caminar tot admirant el marges que són molt abundants, així com alguna barraca. Sobretot, vam parar a la barraca d'en Bresca, una construcció magnífica, de grans dimensions i en bon estat.

Tot seguint amunt, vam poder veure la impactant visió del Castell Dalmau i les roques que l'envolten i que s'alcen solitàries en un cap de carena. Després de pujar pel petit grau del Portell de l'Alzina, vam arribar al cim. Cal dir que el puig de Marc té poc de cim, perquè és un conjunt de petites i arrodonides elevacions d'altura molt semblant. Primer vam anar cap al pou, que vam trobar molt baix. Segons s'esmenta en la guia de Josep Santasusana i Josep Iglesies (Guia de les muntanyes de Prades, 1929), l'aigua d'aquest pou puja o baixa segons domini el vent marí o el serè. Revoltant un camp vam poder veure el mas del Puig de Marc, que segons els autors citats abans ja estava deshabitat a l'any 1929 i vam arribar a l'era, una construcció de pedra seca molt curiosa. Aprofitant un pla de roca, es va bastir una paret de pedra seca de forma circular on hi havia dues dependències. Malauradament, una ja s'ha ensorrat.

Després d'una estona de parada vam seguir el nostre camí, tot baixant fins a enllaçar amb el GR, que ens va portar, baixant i planejant per dins el bosc, fins al peu del Castell Dalmau, on vam seguir les vies i veient els anys que fa que els burils i claus estan clavats a aquest monòlit. Tot seguint la baixada, parem per veure una altra barraca, també força gran, però en un estat més precari i acabem a la font de Pasqual. Aquí, fem la parada del dinar.

Havent dinat ens queda poca estona de camí per arribar al Cap de Riba. Tot seguit, baixem fins a la Ràpita, que és un grup de cases que queden separades de la Riba per la carretera i un cop aquí som 6 els que decidim anar al Puigcabrer i fer una visita a la Torre del Petrol. Cal dir que ara la boira i el ventet fresquet eren més intensos.

UEC de Gràcia

En aquest bloc podreu trobar un recull de diverses sortides i excursions.

XXIII Marxa Gràcia-Montserrat

Dies 12 i 13 de Juny 2010

Info Any 2010

Stage d'Escalada a Dolomitas

Del 1 al 7 d'Agost 2010

Més Informació

Llicències Federatives 2010 (FEEC-FEDME)